Tuesday, October 1, 2019

5 კლასის საწრეო სამუშაოს გეგმა

informaciuli da sakomunikacio TeqnoloGiebi
saCreo muSaobis GeGma
წრის დასახელება:  „ Windows
საგანი : ინფორმაციული და საკომუნიკაცო ტექნოლოგიები
სკოლა:  სსიპ ქალაქ ბათუმის N-5 საჯარო სკოლა
სამიზნე ჯგუფი:  V კლასის მოსწავლეები                                                                      
მასწავლებელი:  ქეთევან მოქია
სასწავლო წელი:  2019 – 2020 ს/წ   (I სემესტრი, მეცადინეობა ჩატარდება კვირაში ერთხელ, სამშაბათს, 15:00 საათზე, სამუშაო დრო ერთი საათი)
საწრეო მუშაობის მიზანი:
Ø    მოსწავლეებმა შეძლონ გაცნობიერება ტექსტური რედაქტორის დანიშნულების და ფუნქციონირების, ეფექტიანად იყენებენ და ცოდნას იღრმავებენ;შეძლონ ტექსტის  შეტანა და რედაქტირება,  შრიფტებთან მუშაობა(კოპირება, ჩასმა, ამოჭრა, გამუქება, დახრა, ხაზგასმა, ფერის შერჩევა, ზომა, შრიფტის არჩევა) ფიგურების, სურათების, სიმბოლოების, ფორმულების  ჩასმა, ტექსტის გასწორება, დანომვრა ფურცელის და ტექსტის ჩარჩოში ჩასმა, გაფერადება.
Ø    მოსწავლეებმა შეძლონ ელექტრონულ ცხრილებში  პროგრამა Excel-ში უჯრების, სტრიქონების, სვეტების, უჯრების მისამართების განსაზღვრის წესი და ელექტრონულ ცხრილში გადაადგილება,მონაცემთა შეტანა, ფორმულის ჩაწერის წესი, მონაცემთა სორტირება და გაფილტრვა.

Ø    მოსწავლეებმა შეძლონ ინფორმატიკის გამოყენების დადებითი მხარეების გაცნობიერება. გაიაზორონ ინფორმაციული ტექნოლოგიების მსოფლმხედველობრივი ასპექტები ადამიანის საქმიანობის სხვადასხვა სფეროში: ყოველდღიურ ცხოვრებაში, მეცნიერებაში, ჯანდაცვაში, ბიზნესში, სოციალურ სფეროებში, ხელოვნებასა და კულტურაში, საგამომცემლო საქმეში;
Ø    საკუთარი ციფრული მასალის წარმოჩენა, სხვების მიერ განხილვისა და უკუკავშირის მიღების მიზნით.
საწრეო მუშაობის შედეგები
Ø  ტექსტრი რედაქტორის დანიშნულების და ფუნქცონირების გააზრებას.
Ø  ელექტრონული ცხრილების დანიშნულების და ფუნქცონირების გააზრებას.
Ø  გაიაზრებს ინფორმატიკის გამოყენების დადებით მხარეებს.
Ø  გააცნობიერებს ინფორმაციული ტექნოლოგიების მსოფლმხედველობრივ ასპექტებს ადამიანის საქმიანობის სხვადასხვა სფეროში.
Ø  მოსწავლეს შეძლებს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევას და გამოყენებას ინფორმაციის მოძიების და კვლევის პროცესში.
Ø  წარმოაჩენენ საკუთარ ციფრულ მასალას.

საწრეო მუშაობის მიზნის მიღწევის შემთხვევაში მივიღებთ
ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ შედეგებს

ის ტექნ. V. 1.   მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
Ø    ის ტექნ. V. 1.- ცნობიერებს სხვადასხვა სახის პროგრამული უზრუნველყოფის (მაგალითად: ტექსტური რედაქტორი, გრაფიკული რედაქტორი, ელექტრონული ცხრილი) დანიშნულებას და ფუნქციებს და ეფექტიანად იყენებს მათ (მაგალითად: მონიშვნა, კოპირება, ჩასმა, ფორმატირება);
Ø    აცნობიერებს სხვადასხვა სახის პროგრამული უზრუნველყოფის  ტექსტური რედაქტორის დანიშნულებას და ფუნქციებს, ეფექტიანად  იყენებს მათ (მაგალითად: მონიშვნა, კოპირება, ჩასმა, ფორმატირება); ახერხებს ინფორმაციის ორგანიზებას ცხრილების დახმარებით.
Ø    ის ტექნ.V.2 - მოსწავლები აცნობიერებენ ინფორმატიკის საგანს, ინფორმატიკის განვითარების ისტორიისა და მეცნიერებათა შორის ინფორმატიკის ადგილს და როლს. გაიაზრებენ ინფორმაციული ტექნოლოგიების მსოფლმხედველობრივი ასპექტები ადამიანის საქმიანობის სხვადასხვა სფეროში: ყოველდღიურ ცხოვრებაში, მეცნიერებაში, ჯანდაცვაში, ბიზნესში, სოციალურ სფეროებში, ხელოვნებასა და კულტურაში, საგამომცემლო საქმეში;
Ø    ის ტექნ.V.3 - მოსწავლეები ავრცელებენ საკუთარ ციფრულ მასალას, სხვების მიერ განხილვისა და უკუკავშირის მიღების მიზნით.
Ø   
ის ტექნ. V.5.  მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისას და კვლევის პროცესში.
·    ის ტექნ. V.5.  ციფრული მასალის სხვადასხვა ფორმატის მქონე საცავებში (მაგალითად: მონაცემთა ბაზა, ინტერნეტი, ფაილების სისტემა, ფაილი) ძიებისას, შეარჩევს და იყენებს შესაბამის ციფრულ საშუალებებს;
· ინფორმაციის და ციფრული მასალის ძიებისას იყენებს გავრცელებულ საძიებო სისტემებს (მაგალითად: შეუძლია საძიებო სიტყვების, ფრაზების და მათი კომბინაციების ადეკვატურად შერჩევა და გამოყენება, ეფექტიანად იყენებს საძიებო სისტემის ინტერფეისს);

სასწავლო მასალა და ტექნიკრი რესურსები
სასწავლო მასალა
რესურსი
ტექსტური რედაქტორი-Word
წიგნი
ელექტრონული ცხრილები-Excel
კომპიუტერები
ვებ-ბრაუზერი-Google
პროექტორი
ელექტრონული ფოსტა Gmail.com
პრინტერი

ფოტო/ვიდეო კამერა/მობილური

ინტერნეტი

სამუშაო     წრის     გეგმა

N
თემის დასახელება
თარიღი
შეხვედრის დრო
ხანგრძლივობა
1.     
საორგანიზაციო საკითხები;  წრის მუშაობის გეგმის გაცნობა.
15.10.2019

15:00

1 საათი

2.     
საქაღალდის, ქვესაქაღალდის და ფაილის შექმნა; Word–ის ფაილთან მუშაობა: ამოჭრა, კოპირება, ჩასმა, შრიფტის ზომა, ფერი და ფორმა; ტექსტის დანომვრა; სიმბოლოების ჩასმა; მოც. ტექსტებზე მუშაობა.

22.10.2019
15:00

1 საათი
         
3.     
Word–ის ფაილში ცხრილების ჩასმა; ცხრილის ფორმატირება; ტექსტში სურათის ჩასმა და მასზე მოქმედებები. სავარჯიშს შესრულება.
29.10.2019

15:00

1 საათი

4.     
დოკუმენტის სტრუქტურის განსაზღვრა; SmartArt; სარჩევის, სანიშნეების  და ჰიპერბმულების შექმნა. სავარჯიშოს შესრულება.

5.11.2019
15:00

1 საათი

5.     
ტექსტზე მუშაობა; გვერდის პარამეტრების განსაზღვრა; ფიგურების ჩასმა (ხატვა); ბეჭდვისწინა დათვალიერება, დოკუმენტის ბეჭდვა; სკანირება.
12.11.2019

15:00

1 საათი

6.     
ელექტრონული ცხრილის სტრუქტურა; მონაცემთა შეტანა ელექტრონულ ცხრილშიმონაცემთა ტიპები (ტექსტური, რიცხვითი, ფორმულა, თარიღი) და მათ შორის განსხვავებასავარჯიშოს შსრულება.

19.11.2019
15:00

1 საათი

7.     
ფორმულების გამოყენება.  უჯრის შიგთავსის დამოკიდებულება სხვა უჯრების შიგთავსზედიაგრამები და მათი სახეობებიმონაცემების გაფილტვრა და დალაგება. სავარჯიშოს შესრულება.
26.11.2019

15:00

1 საათი

8.     
სასაძიებო სისტემები-გუგლის ძიება გუგლის გამოყენებით; ბრაუზერებთან მუშაობა.
3.12.2019
15:00

1 საათი

9.     
სურათების გადმოწერა; პროგრამის ინსტალაცია.
10.11.2019
15:00

1 საათი

10.   
ელექტრონულ ფოსტასთან მუშაობა.
17.11.2019
15:00

1 საათი

11.   
ჩატარებული საწრეო სამუშაოების შედეგები, შეჯამება.  www.kahoot.com
24.12.2019
15:00

1 საათი





ინფორმაციული და საკომნიკაციო ტექნოლოგიების
 წრის „Windows”-ის  წევრები:
N
მოსწავლის
სახელი  და   გვარი
1.    
ლიზი
ბასილაძე
2.    
ემზარ
ბეჟანიძე
3.    
ლიზი
ჩხიკვაძე
4.    
ლიზი
ჩხიკვაძე
5.    
ირა
ცეცხლაძე
6.    
საბა
ცინცაძე
7.    
ირა
ცეცხლაძე
8.    
საბა
ცინცაძე
9.    
ბაჩი
ფუტკარაძე
10.                
ლიზი
ნინიძე

                        15.10.2019                   საორგანიზაციო საკითხები;  წრის მუშაობის გეგმის გაცნობა.


 





22.10.2019  საქაღალდის, ქვესაქაღალდის და ფაილის შექმნა; Word–ის ფაილთან მუშაობა: ამოჭრა, კოპირება, ჩასმა, შრიფტის ზომა, ფერი და ფორმა; ტექსტის დანომვრა; სიმბოლოების ჩასმა; მოც. ტექსტებზე მუშაობა.



   
                     

29.10.2019  Word–ის ფაილში ცხრილების ჩასმა; ცხრილის ფორმატირება; ტექსტში სურათის ჩასმა და მასზე მოქმედებები. სავარჯიშს შესრულება.



 




                  5.11.2019   დოკუმენტის სტრუქტურის განსაზღვრა;
 SmartArt; სარჩევის, სანიშნეების  და ჰიპერბმულების შექმნა.
 სავარჯიშოს შესრულება.


12.11.2019 ტექსტზე მუშაობა; გვერდის პარამეტრების განსაზღვრა;
 ფიგურების ჩასმა (ხატვა); ბეჭდვისწინა დათვალიერება, დოკუმენტის ბეჭდვა; სკანირება.















No comments:

Post a Comment